Citytrip | Leiden

Nadat ik terug kwam uit Maastricht hebben mijn ouders en ik meteen de auto gepakt om naar het hotel in Leiden te gaan, als vakantie. Echt op vakantie gingen we niet omdat we al naar New York waren geweest, logisch. Maar we wilden nog wel gezellig een weekendje weg met z’n allen. Ik wil graag met jullie delen wat we hebben gedaan en hoe het was. Lees snel verder!

Onderweg hebben we heerlijk gegeten boven de weg, ik had een heerlijke salade en een smoothie (hey, hier probeerde ik gewoon gezond te eten haha). Met uitzicht over de weg hebben we deze lunch opgegeten en zijn we verder gereden naar het hotel. Eenmaal in het hotel gingen we naar Corpus. Corpus is het museum van de mens, je maakt als het ware een ‘reis door de mens’. Erg leuk. Het verbaasde me ook hoeveel ik nog wist vanuit de eerste en tweede klas van de middelbare. Had ik totaal niet verwacht haha. Alles wordt er uitgelegd van hoe een baby ontstaat tot hoe je hersenen werken.

Lunch
Corpus vanaf de buitenkant

Ik had dit aloe vera drankje want ik dacht lekker. Oké het sap was lekker, maar er zaten dus echte stukjes aloe vera in. Bah, heel smerig. Na corpus zijn we naar Leiderdorp gegaan waar we hebben gebowld en gesteengrild. Super gezellig. Ben er alleen achter gekomen dat ik niet goed ben in bowlen. Als ik elke keer dat ik in de goot gooide nu 5 punten kreeg had ik misschien nog gewonnen…

Zie je de bal al een afwijking hebben?

The next day…

De volgende dag gingen we shoppen in Leiden. Nadat we heerlijk hadden ontbeten (Ze hadden wafels :0) gingen we met de auto naar Leiden, z’n 5 minuten rijden. Daar hebben we eerst een kop (koude) chocolademelk gedronken. Het was heel lekker en ze hadden zooooveel smaken dat het moeilijk was om te kiezen. Daarna wilden we de stad verder in lopen maar uiteindelijk belanden we op een rondvaartboot, haha. We hebben de Leidse grachten bekeken en ik ging los met mijn fotocamera ofcourse. Daarna hebben we geshopt.

Leuk cafétje toch?

Kerktoren nummer 1
Zooooveel bruggen.
Enjoying the view 😛
Nog meer bruggen…
Kerktoren 2

Toen we waren uitgeshopt (ik heb een paar schoolspullen gekocht) gingen we door naar Katwijk hier hebben we heerlijk gedineert bij zee. Ik had een kipsaté. Na het eten bleven mijn ouders zitten en ging ik dichter naar de zee waar ik een heleboel foto’s heb gemaakt, haha. Terug in het hotel zijn we beneden in de bar gaan zitten. Mijn ouders deden een spelletje en ik was bezig met de blog van Maastricht.

Als je mij bij de zee zet kan ik de heledag blijven zitten, als ik maar een camera bij me heb
Loooking goood
Ik heb me hier wel vermaakt, haha

The next day…

Na (weer) heerlijk te hebben ontbeten zijn we naar Den Haag gegaan. Het plan was eigenlijk om de hele dag op het strand te gaan liggen, maar ’s ochtends was het niet echt mooi weer. We gingen eerst Den Haag in en hebben daar in wat winkels gekeken en daarna lekker geluncht bij bakker bart. Tegen een uur of twee hebben we de auto gepakt naar Noordwijk waar we heerlijk op het strand hebben gelegen. Tegen half 6 zijn we op het terass gaan zitten bij beach club alexander. Super leuke tent! Ik had een lekker drankje (zat helaas wel prik in en zoals jullie weten lust ik dat niet maar het viel mee en ik heb hem gewoon opgedronken, haha.

Den Haag
Bijenkorf Den Haag
The lemonade (met prik :()

Hierna hebben we heerlijk gegeten bij pinoccio, een pizzaria aan de boulevard. Ik had heerlijke pasta. Tegen een uur of 8/ half 9 zijn we weer het strand op gegaan voor de zonsondergang. Die heb ik natuurlijk ook weer gefotografeerd, haha.

met mama
Ik zat heerlijk met mijn kont op het zand foto’s te maken.
Love it

The next day…

Na het laatste lekkere ontbijt gingen we weer terug naar huis waar we tegen de middag aankwamen. Toen hebben we hier op het teras nog geluncht als ‘afsluiting’. ’s avonds moest ik helaas al weer aan het werk en was het ‘gewone’ (vakantie) leven weer begonnen.

Heeerlijke wafels als ontbijt! Ze waren wel groot (en machtig) maar zooo lekker!

Dit was wederom een geslaagd weekend. Ik heb veel gelachen, foto’s gemaakt en gewoon genoten. Leiden is een mooie stad en ons hotel zat overal dichtbij. Het was geweldig! Helaas is mijn vakantie bijna afgelopen… Nog 8 dagen en dan moet ik alweer naar school, maar voor het eerst in mijn leven heb ik er dan ook ontzettend veel zin in! Nieuwe school, nieuwe stad, nieuwe mensen, nieuwe uitdagingen. Ik heb er zin in en ik hou jullie zeker weten op de hoogte!

Hoelang hebben jullie nog zomervakantie?