Cyprus | travel diaries

Inmiddels weten jullie dat ik een weekje naar Cyprus ben geweest. Ik heb elke dag heerlijk naar de zee geluisterd, bijna vier boeken uitgelezen en heerlijk genoten van het lekkere weer. Want ja, het was daar elke dag rond de 32 graden! En warm dat het was!! Dan is de 30 graden van Nederland er niks bij vergeleken.

Naast genoten heb ik ook een heleboel foto’s gemaakt! En die ga ik nu met jullie delen!

Eerste beeld van Kefalos Beach, waar we verbleven!

Ons perfecte uitzicht vanaf het balkon

De overheeeeeerlijke Ice Tea die ze hier hadden!

Palmbonen, want duuuuh…

Ze hadden hier ontzettende schattige plekjes, straatjes tussen de appartementen die allemaal leiden naar het strand.

IMG_7696 IMG_7715

Een super mooi uitzicht van waar we de eerste avond hadden gegeten! Yum!

In de haven! Het viel tegen qua boten, maar mooi was het wel!

Kings avenue mall was de grootste en nieuwste winkelcentrum van Paphos, heel modern in tegenstelling tot de rest.

Nog meer mooie zonsondergangen

En nog meer palmbomen! IMG_7826

Het viel me op dat in Cyprus hele andere bloemen groeien dan in Nederland, maar wel heel mooi en vel! En natuurlijk heel apart. Als je het mij vraagt mooier dan in Nederland. IMG_7827   Nog een leuk straatje in het complex! IMG_7866 We gingen vrijdag op excursie, het was ontzettend warm maar wel leuk om alles te zien. We hebben eerst opgravingen bekeken, toen zijn we naar een kasteel geweest. Daarna hadden we een typisch cypriotische lunch in het gebergte en daarna zijn we naar een wijndorp geweest waar je wijn kon proeven en zelf kon rondlopen. Een drukke en warme dag, maar gelukkig was er in de bus ontzettend goede airco. IMG_7876   Het kasteel. IMG_7886 IMG_7896 Gangetjes en tuinen bij het kasteel! Weer hele mooie bloemen! IMG_7897

Even een drankje tussen door. IMG_7903  Hier hadden we die leuke lunch, grappig ik zou niet weten hoe ik dit moet uitspreken… IMG_7979  Dit was de geboorte plek van aristocrates, de godin van de liefde. Ik snapte er niet veel van, maar de plek was mooi en de zee was blauw dus ik heb hier een aantal leuke foto’s gemaakt.  IMG_8003 Op de laatste (hele) dag (zaterdag) gingen we aan het eind van de middag naar de oude stad van paphos, dit scheen heel mooi te zijn. Echter toen we daar aan kwamen viel het ontzettend tegen, alles was dicht en zag er zo uit! Een busreisje voor niks gemaakt. Daarna zijn we terug naar de haven gegaan om daar lekker te eten als afsluiter! IMG_8009 IMG_8025

Met een cocktailtje!!
IMG_0837  En mijn ouders hebben duizend van dit soort foto’s gemaakt, helaas wilde wordpress deze niet scherp importeren! IMG_8084 Op de laatste ochtend om 9 uur ging ik met mijn vader een rondje lopen door het complex om nog wat mooie foto’s te maken. IMG_8131 IMG_8136 IMG_8144 IMG_8162   Natuurlijk hebben we niet alleen dingen gedaan, we hebben wel 5 dagen aan het strand gelegen. En voor mij is dat best wel een ding, aangezien ik niet stil kan liggen. Maar ik heb het lang volgehouden en het was heerlijk. Af en toe het zwembad of de zee in duiken was super fijn. Er komt zondag een travelvlog online op mijn kanaal. En wil je meer vakantie kiekjes zien, kijk op mijn instagram!

Waar zijn jullie op vakantie geweest?