Fantastic Beasts and where to find them

igyw4fxo2r6z

Yesterday a wizard entered New York with a case. A case full of magical creatures. And, unfortunately, some have escaped.”

Gisteravond was ik de gelukkige die de nieuwe ‘Harry Potter’ film mocht zien in de bioscoop. Het is niet echt een Harry Potter film, maar het gaat over de zelfde wereld. Het gaat over de geschiendenis van de wizarding world en het speelt zich af in het interbellum in New York. Fantastic Beasts and where to find them, klinkt dat niet magisch? Ik vond van wel en daarom was ik ontzettend excited voor deze film. Ik was goed voorbereid voor dat ik de zaal in ging. Ik had mijn eigen toverstok bij me en daarnaast was ik gewapend met een slush puppie en wat M&M’s en natuurlijk twee leuke meiden die Harry ook geweldig vinden. Toen het licht uit ging riep ik heel hard: ‘NOX’. Misschien had ik het iets te hard geroepen want ook het scherm bleef uit. Na een half uur wachten sprong hij aan en konden we gaan genieten van de film. imgres Het verhaal:  De film gaat over Newt Scamander die op reis is in New York. Hij heeft een koffer bij zich met magische beesten. Helaas zijn sommigen beesten ontsnapt. Het is natuurlijk een hele klus om grote beesten in New York te vinden, laat staan om in een koffer te doen. MACUSA (een soort ministry of magic van New York) heeft strenge regels met de omgang van no-maj (muggles) maar helaas is Newt hiervan niet goed op de hoogte… Mening:  Ik ga natuurlijk niet alles verklappen want dan is het niet leuk meer. Ik vind dat de film een geweldig vervolg is op de Harry Potter series. Je hoeft Harry Potter niet gezien te hebben om deze film te begrijpen. Als je Harry Potter wel hebt gezien weet je al wat meer informatie. Zo komt het symbool van de Deathly Hallows er ook in voor. De film is zo ontzettend goed ik elkaar gezet. De muziek klopt, de set is perfect en de personages zijn hilarisch. imgres-1

I’m not dreaming. I ain’t got the brains to make this up” – Jakob

Favorieten:  Er zijn een heleboel beesten en personages in de film te zien. Mijn favoriete personage is Jakob, Jakob is een No-maj die bevriend raakt met Newt. Jakob is een hilarisch personage die niks snapt van de wizarding world. Hij maakt de leukste opmerkingen. Hij is geweldig.   imgres-2Mijn favoriete beest is de Niffler. Dit beestje is ontzettend schattig, het is daarom ook een beest die bij de meeste op nummer 1 staat. Het is een vogelbekdier die alles wat glimt wil hebben. Hij is niet alleen schattig maar ook behoorlijk slim. Newt heeft vaak problemen met hem omdat hij hij uit zijn koffer glipt. Hilarish.imgres-3De film over Newt Scamander blijft er niet bij eentje. Er komen maarliefst vijf films. Halleluhja. De volgende film wordt verwacht op 16 november 2018. Nog even wachten dus.

Awww, I wanna be a wizard” – Jakob

De film krijgt van mij vijf sterren. Dit komt deels omdat ik een groot fan ben van Harry Potter, maar ook omdat het helemaal klopt. Zelfs de muziek is leuk. En de manier waarop Newt met zijn beesten omgaat is geweldig! Een aanrader!

●●●●●

Published by